Navigation | Zpětné odkazy pro váš web |

Zpětné odkazy pro váš web

Napadl mě jednoduchý a elegantní způsob, jak získat zpětné odkazy například pro váš internetový obchod a podpořit tak vaše SEO.

Komentujte na blozích.

Asi si teď říkáte, že jsem objevil Ameriku. Napadlo mě ale, jak získat zpětné odkazy z blogů, aniž byste vlastníka popudili proti sobě a on potom váš spamový komentář s odkazem vymazal. Je to jednoduché. Většina blogů umožňuje vkládání vaší domovské stránky do formuláře pro vložení příspěvku. Pokud tedy chcete váš webík trošku zpropagovat, tu a tam něco okomentujete a lidé, kterým přijde váš komentář zajímavý se potom třeba podívají, kdo ho vlastně napsal. Získáte pár návštěvníků a pokud není odkaz nofollow, může přispět vašemu PageRank. Mnohem účinnější je však vložit si odkaz přímo do komentáře. Má to tu výhodu, že proklikovost je podstatně větší a zároveň může mít odkaz větší váhu (nemusí mít jako text vaše jméno či přezdívku, což ho podle mě znehodnocuje).

Nevýhodou je však to, že pokud vkládáte do komentáře svůj odkaz, musí být nějak svázaný s obsahem blogerova příspěvku. Jestli bloger píše například o pračkách, což se tak často nestává, tak můžete vložit odkaz třeba na konkrétní výrobek ve vašem internetovém obchodě s bílým zbožím s komentářem, že pokud pračku, tak jedině tento model, protože má v sobě zároveň sušičku a je podle vašich poznatků nejoblíbenější na trhu. To vcelku nevadí a máte docela velkou šanci, že váš komentář přežije případnou moderaci. To se ale často nestává. Většinou je to tak, že byste rádi utrousili odkaz, ale s obsahem příliš svázaný není.

Každý rok touto dobou dostávám tunu přání od internetových obchodů toho nejlepšího k Vánocům a na Nový rok. Většinou mě to ani moc nepotěší, spíš to beru jako obchodní sdělení. Internetový obchod to dělá proto, aby se na něj nezapomnělo.

Napadlo mě… Ve svém internetovém obchodě či jakémkoliv webu vytvoříte stránku s PFkem. Může to být video, kde přejete svým zákazníkům pěkné svátky nebo třeba jen krátký text či obrázek. Samozřejmostí je, že z této stránky povedou odkazy na titulku a další vaše stránky, kde nabízíte svoje zboží.

Následně zabrousíte na blog, kde utrousíte nějaký komentář, který se týká daného příspěvku. Mimo jiné však popřejete pěkné svátky a vložíte odkaz na PFko. To se přece v této době (21. prosince) hodí. Vaše PFko rázem rázem získá kontextovost a vy nemusíte bát, že vás komentář bude vymazán.

Získáte zpětný odkaz, na který klikne více lidí. Navíc některé blogy mají no-follow pouze u odkazu na vaši domovskou stránku, ale k odkazu v komentáři ho nepřidávají. A za třetí, pokud komentujete na Blogspotu, odkaz na vaši domovskou stránku se většinou nachází až v náhledu profilu, což taky není příliš atraktivní. Takto bude váš odkaz na očích.

Na českém internetu v dnešní době existují dvě služby, které nabízí propagaci webu přes komentáře za úplatu. Úplně se s těmito službami neztotožňuji, ale myslím, že si je zasloužíte znát. Jedná se o projekt od JersyWooa a Maxima Černého. Jaký na to máte názor?

Ještě bych měl na vás malou otázku. Co byste chtěli, aby vám SEO blog v budoucnu přinášel? Jaké články byste zde nejraději viděli?

Napsal Tweety 22. 12. 2007 do SEO


Super nápad! Proč s tím nezačít hned tady :-).

Komentář od xxxmerlin — 26. 12. 2007 @ 1.20

Proč ne? ;-)

Komentář od Tweety — 26. 12. 2007 @ 6.38

Jo občas je to dobrý. Ale těch českých kvalitních blogů není moc, a pokud bude někdo s e-shopem komentovat anglický blogy, asi těžko si mezi nima najde zákazníky. Jediná výhoda je v tom PR.
Ale určitě by se našlo dost lidí, kteří by toto brali jako spam.

Komentář od Fondil — 28. 12. 2007 @ 13.10

Aj mne napadlo na podnikanivusa.com mnoho uzitocnych veci:) Ktovie ci to kraja (http://pf200­8.kraja.cz/) vymyslel sam? Ale jednoznacne,ked nieco podobne umiestnis na svoj web (PF-ko, vianocna kondolencia) je „take pekne“. Mas dve moznostosti: Dat tam PF alebo nedat. Ked nedas, nic sa nestane, ked das, tak tym mozes vyvolat u niektorych zakaznikou pozitivny pocit o co ti v pripade ked poskytujes sluzby (e-shop, zakladanie firiem) ide.

Komentář od Tatry — 29. 12. 2007 @ 16.15

ad ty dvě služby… přišlo mi poměrně zajímavý že je tam pětinásobný rozdíl v ceně. Vlastní zkušenost zatím nemám :)

Komentář od marek — 31. 12. 2007 @ 0.15

Trochu bych se tech komentářových služeb za úplatu bál a to z důvodu že ten kdo to píše nemusí mít stejný názor na svět jako já a pak mě nekde budou mít za blbce :-)

Komentář od Richi — 28. 1. 2008 @ 19.04

Tak odkaz i na muj web :) Muzete se i podivat, at mi roste navstevnost.

Komentář od Roman — 18. 2. 2008 @ 21.48

Zajímavý nápad, doufám, že za pár dní budu mít mé stránky http://splavek­.ic.cz GPR alespoň 8/10 :-)

Komentář od Homer — 12. 3. 2008 @ 10.31

Zajímavý nápad. Zatím jsem o zpětných odkazech přes komentáře nečetla a to jsem už pár hodin čtením tohoto tématu dnes přečetla.Pokud vy také a chtěli byste si počíst o něčém jiném zkuste <a href=„htt://p­lanetka.obcho­dak.net“ rel=„nofollow“>htt://­planetka.obcho­dak.net :) myslel jste to takhle? :)

Komentář od planetka — 1. 4. 2008 @ 18.10

Lepšie ako spätné odkazy su type-in domeny. Nemyslím si, že obsahovo musí byť poviazaný blog a spätný odkaz. To by potom sa mohli k jednému članku na bloge iba vyjadriť uzska skupina a blogy su o online demokracii.

Komentář od kabelky — 11. 4. 2008 @ 8.20

http://www.so­hu.com

Komentář od baidu — 16. 4. 2008 @ 7.04

heh tak dufam ze vecer budem mat GPR 14/10 :p

Komentář od DaishiSK — 29. 4. 2008 @ 15.38

Článok dobrý :), niektorý „seo konzervatívci“ bohužiaľ nazývajú podobné praktiky ako „hraničiace so spamom“. Ja si to nemyslím. Aj keď link mena autora, ktorý komentuje blog by mal viesť na jeho blog a tak preväzovať komunitu blogerov. To však nie je také podstatné, len ma zaujíma ako zareaguje Google. Veď príspevky vo fórach už ignoruje :)

Komentář od webdesign a SEO — 14. 5. 2008 @ 21.07

že by? :-DDD

Komentář od Pagerank — 14. 10. 2008 @ 17.52

No, já měl bez nějaké snahy (jen registrace do katalogů a denní aktualizace) denní přístup i 4500 lidí. což je na blog hodně. Pak mě admin blog smáznul – založil jsem si jiný pod stejným jménem, ale lidi nechodí. Když zkusím vyhledávač, tak v něm najdu spíš linky na starý (smazaný) články a na ty nový nic. Čím to může být?

Komentář od Mike — 6. 12. 2008 @ 23.40

tak to take vyzkousim:)

Komentář od Jakub Klíma — 19. 2. 2009 @ 19.20

Super nápad, co s tím začít hned :-)))

Komentář od e-Facebook.cz — 12. 3. 2010 @ 15.25

S tím nofollow a (ne)předáváním PR už to není tak úplně pravda :)

Komentář od Obchodník — 2. 4. 2010 @ 11.34

Jak nás ten internet kvůli zpětným linkům nutí komunikovat a vymýšlet :) To je fakt šprýma…

Komentář od Jurka — 8. 4. 2010 @ 22.57

Obchodník: není pravda? nějaké podklady by k tomu tvrzení nebyly?

Komentář od 1url.cz — 4. 5. 2010 @ 10.33

hmm, taky to zkusim… ;-)

Komentář od optiklok — 18. 5. 2010 @ 6.15

dobry napad a diky za clanek…

Komentář od zadar08 — 25. 9. 2010 @ 20.51

Zajímavá úvaha :)

Komentář od Dobryvkus.cz — 24. 3. 2011 @ 14.54

Moc pěkný článek. Doporučuji každému přečíst. Nikola

Komentář od Nikola — 26. 6. 2011 @ 18.53

ahoj, já jsem zastánce tradičních metod. nedávno jsem objevil slušný progrmáek pro analýzu webů orientujících se na cz trh. najdete ho na adrese

Komentář od Jey — 11. 7. 2011 @ 15.34

Bezva napad

Komentář od Tomas Calta — 9. 8. 2011 @ 17.28

http://www.ga­mepark.cz/?re­fid=1539882 :-)

Komentář od :-) — 28. 12. 2011 @ 11.03

http://www.ga­mepark.cz/?re­fid=1539882 klikejte lidi, prosím ;) ;)

Komentář od :-) — 28. 12. 2011 @ 11.04

Tak schválně kolik nám toho tento odkaz přinese:

Rychlý internet

Komentář od web — 19. 9. 2012 @ 14.25

S Tim PFkem je to zajimavy napad. Proti tomu nemuze nikdo nic mit.

Komentář od frantisek — 27. 9. 2012 @ 11.40

koukněte i na tento shopik třeba se bude hodit až budete řešit problém co koupit na vánoce či narozeniny

Komentář od radek — 18. 3. 2013 @ 22.26

Po 25 letech anténařiny (už to nejde), jsem si se ženou otevřeli prodejnu s košilema. K tomu rozjíždím i e-shop: http://www.ko­silestyl.cz Chtěl jsem se zeptat, jak na tom jsou seznamácký roboti. Od google mi stránku navštěvují i 3× denně ale ty ze seznamu za 50dní života webu jen 2×. Máte někdo zkušenost? Díky Sláva

Komentář od slavajs — 28. 6. 2013 @ 22.14

Zanechte vzkaz