Navigation | Váš SEO level |

Váš SEO level

Nějakou dobu mám v hlavě rozdělení lidí, kteří se zajímají o SEO podle jejich zručnosti. Bohužel to samé už napadlo Tybiho. Já se ale své myšlenky nevzdávám a přicházím s mým vlastním popisem SEO úrovní.

Jak to vidím já?

LEVEL 0:

Lidé, kteří právě zjistili, že pouze vytvoření stránky nestačí, přečetli si návod na Lupě, co je to SEO. Něco opravdu použitelného se sice dozvěděli až na konci celého seriálu, ale jsou plní energie a chuti se do toho ponořit hlouběji. Věří, že změní svět.

LEVEL 1:

Myslí si, že ví vše, pravda je ale taková, že neznají správné znění zkratky SEO. Lidé na této úrovni obvykle vymýšlí nesmyslné nápady, jak zpropagovat svoje stránky. Evergreenem jsou soutěže s podmínkou, že musí soutěžící uvést zdroj – zpětný odkaz (1:0 pro toho, kdo soutěž vyhlásil). Na takové kraviny však nikdo neskočí, takže to končí 10:1 pro okolní internet. Jedinci na tomto levelu se vyznačují také tím, že posílají webmasterům nesmyslné návrhy na výměnu odkazu. „Já vložím váš odkaz na hlavní stránku a všechny podstránky a vy to samé.“ Co naplat, že web vlastníka na levelu 1 má 12 stránek i s titulkou a chce své dílo protlačit na web starý 5 let s 3000 zpětnými odkazy. Když však dostane adekvátní nabídku, nevyužije ji. Když s nimi delší dobu nechce nikdo nic vyměnit, uchylují se k rozesílání šablonoých e-mailů na všechny weby, co je napadnou. Weby, se kterými se jim nakonec podaří odkaz vyměnit přilepí do patičky stránky (taková patička může mít i decimetr na výšku) nebo je chytře schovají pod odkaz „výměna odkazů“.

LEVEL 2:

Lidé, kteří už začali pomalu zvládat základní techniky typu, používej H1, H2, na meta description se vykašli. Mají už většinou svoji vlastní síť webů, které jim dopomohou se dostat rychle na výsluní a případně měnit linky s těmi lepšími. Vědí, že vyhledávače znají vyměňování odkazů, tak mají tendence tento fakt skrývat K tomu jim poslouží třeba výměna odkazů stylem: „Já dám tvůj odkaz na můj první web a ty za to budeš odkazovat na můj druhý web.“

LEVEL 3:

Jedinci na tomto levelu už často dělají SEO i za úplatu, občas i s dobrými výsledky. Znají všechny základy. Pravidelně se vzdělávají (čtou blogy o SEO – především zahraniční) Mají k tomuto odvětví střízlivý postoj a rádi se nechají poučit.

LEVEL 4:

SEO odborníci, kteří vědí, že ta správná klíčová slova vám vymyslí sami uživatelé zadarmo. Vědí, že budoucnost je v longtailu a komunitě. Vědí, že internetový obchod by měl mít vlastní blog, případně fórum. Jsou nadřazení nad těmi, kteří nabízejí své stránky na výměnu odkazů. Vědí, že v tom to není. Nad svým GTPR 6,7 ohrnují nos a tvrdí, že jim na toolbarovém PageRanku stejně nezáleží. Umí donutit velké firmy, aby si změnily svůj název. SEO je pro ně hrou.

LEVEL 5:

SEO veterán. Neřídí se pravidly, ale určuje je. Ví přesně kdy se na jaké pozici objeví jeho nový web. Ví, co si může dovolit. Často spolupracuje s lidmi, kteří vytvářejí vyhledávání nebo je sám programátorem pro Seznam fulltext či Google. Zná svoji moc, takže nikomu nevyhrožuje. Rád vyslechne lidi na nižší SEO úrovni, poradí, ale nevychloubá se.

Na jakém levelu se vidíte vy?

Napsal Tweety 7. 11. 2007 do SEO


Cca level 2.

Na margo tych sutazi, co je zle na sutaziach typu, ze dam 100 dolarov cloveku, ktory mi svojimi odkazmi privedie najviac navstevnikov (mimo spamovania)? Nefunguje to, slaba efektivnost, prip. slaba motivacia? Je mi jasne, ze navstevnici nemusia byt touto technikou dobre cieleni, na druhej strane mozno ziskat mnozstvo linkov, viac i menej kvalitnych, ktore su pre longtail dolezite.

Komentář od pepe — 7. 11. 2007 @ 12.58

Pepe: mel jsem na mysli spis amaterstejsi zpusob. Priznavam, ze to nemusi byt zas az tak spatne, ale ja bych to osobne asi neprovozoval.

Komentář od Tweety — 7. 11. 2007 @ 13.01

Dobrý článek, až na to, že level 5 pravděpodobně neexistuje…

Ten, kdo programuje pro Google, neví o výsledném algoritmu vůbec nic.
Ten, kdo řídí vývoj algoritmu v Google, může mít celé SEO u prdele :).

Komentář od tybi — 7. 11. 2007 @ 13.23

Vidím sebe někde mezi 3 a 4, za předpokladu, že je mezi těmi čísly tolik možných mezistupňů jako mezi GTPR 3 a 4, tedy velmi, VELMI mnoho ;)

Komentář od Tomek — 7. 11. 2007 @ 14.20

Neviem… Ja sa vidím v každom stupni okrem 0 a 5. Teda z každého mám niečo.

4. úroveň je taká čudná…
„SEO odborníci, kteří vědí, že ta správná klíčová slova vám vymyslí sami uživatelé zadarmo.“

  • je potrebné najprv obsah s tými kľúčovými slovami mať. A práve vtedy keď sa ten obsah tvorí je potrebné spraviť analýzu kľúčových slov.

A mimochodom Toolbarový Page Rank má význam. Aspoň zistíte ako vami prezeraná stránka na tom je čo sa týka spätných odkazov.

Komentář od Martin Vasko — 7. 11. 2007 @ 16.38

Pokusim sa aj urobit dalsie delenie a hodit to na blog

Komentář od seoblog.sk — 8. 11. 2007 @ 12.48

jj teraz budú všetci seo blogéri písať o seo deleniach.

Komentář od Martin Vasko — 8. 11. 2007 @ 14.04

Martin Vasko: To snad, uz to staci:)

Komentář od Tweety — 9. 11. 2007 @ 0.11

Takto nicneříkající článek jsem snad ještě neviděl. Máte vůbec nějaké opravdové SEO úspěchy (nemusíte odpovídat, protože sem už nezavítám)? Člověk s nějakými zkušenostmi by snad nemohl ani něco takového napsat.

Komentář od Luke — 9. 11. 2007 @ 15.49

Luke: Uznavam, ze jsem to psal trochu nadnesene, ale pokud ti to prijde uplne bezobsazne, tak me to mrzi.

Musim mit SEO uspechy, abych mohl napsat takovy clanek?:) Byl bych rad, kdyby ses s nami treba podelil. Muzes napsat i na muj mail. Bohuzel mail, co jsi napsal pri vkladani komentare asi nebude tvuj, ze?:)

Komentář od Tweety — 9. 11. 2007 @ 16.59

Zdravim.
Poslednu dobu sa nemozem ubranit pocitu, ze vsetci takzvany „seo blogeri“ na sk,cz pisu v podstate o tom istom, len s casovym odstupom.
Najprv to bol google page rank update, teraz sa vsetci vrhli na delenie seo levelov.
Mas tu par zaujmavych clanok, ale clanky, ako tieto, sice udrzuju citatelov v strehu (predsalen „novy post“), ale uberaju na hodnote samotneho blogu ako aj ostatnym clankom.

Komentář od gondo — 10. 11. 2007 @ 14.27

Tak GTPR update samozrejme treba spomenúť je to aktualita a blogy sa zakladajú najmä na to aby informovali o aktualitách.

Úplne s tebou súhlasím a takéto SEO delenie ľudí je zbytočné, ale keď chcú tak nech si o tom píšu.

Ja si teraz píšem o analýze kľúčových slov :P… tiež sa možno niekomu bude zdať, že 4 články je veľa, ale ešte ich pár pribudne.

Komentář od Martin Vasko — 11. 11. 2007 @ 12.16

Já napsal hodně nadnesený článek o dělení z trochu jiného pohledu někdy před 3 týdny: http://my.ope­ra.com/jan.tin­ka/blog/2007/10/23/seo-a-jak-ji-vidim-ja

Komentář od Jan Tinka — 11. 11. 2007 @ 23.19

Po přečtení článku jsem nemohl nereagovat. Jelikož jsem se našel v druhém levelu a moc jsem se u čtení pobavil tou naprostou přesností mého profilu, tak bych chtěl autorovi poděkovat, že můžu jít rovnou na ten třetí level :)

Komentář od kombon — 19. 12. 2007 @ 4.32

Sebe bych dal asi –1 :)

Kde se vidíš ty tweety?

btw a ten level 5, tam bych chtěl někoho znát :)

Komentář od BigLebowski — 6. 1. 2008 @ 4.39

BigLebowski: Viděl bych se jako 3 nebo 4. Pětka je možná mýstus, kdo ví, jestli někdo takový existuje. :-)

Komentář od Tweety — 6. 1. 2008 @ 11.54

No, tak se nemohu rozhodnout, zda jsem level 1,2 nebo 3 :-(

Komentář od Skiner — 27. 1. 2008 @ 12.57

Já osobně bych se asi zařadil někam mezi 1–2 :)

Komentář od Michello — 5. 6. 2008 @ 17.10

Já se tipuju na 3…

Komentář od Geniální vlk — 22. 3. 2009 @ 19.20

Nabízím Vám výměnu odkazů!
:-D

Komentář od Apo — 22. 9. 2009 @ 22.34

videl by som to na 2 možno 3 :)

Komentář od Webbos — 9. 6. 2013 @ 13.16

Zanechte vzkaz