Seznam vylepšil statistiky hledanosti klíčových slov
Všem mým čtenářům se omlouvám, že se zde neobjevuje příliš nových
článků. To je zapříčiněno především tím, že mám v poslední době
trochu frmol a nestíhám. Taky bych zde nerad publikoval pravidelně na úkor
kvality. Mám v hlavě pár zajímavých věcí, tak buďte trpěliví
Je tu však důležitá zpráva, která by neměla ujít všem SEO optimalizátorům. Seznam.cz totiž vylepšil statistiky hledanosti klíčových slov ve svém fulltextu. To, že např. klíčové slovo „reality“ denně nehledá sedmnáct tisíc lidí, již bylo většině SEO profíkům jasné, že je to „pouze“ okolo čtrnácti set a zbytek jsou různá spojení už vědělo méně lidí.
Nyní tedy ve statistikách naleznete údaje o hledání konkrétního
klíčového slova nebo spojení (přesná shoda) nebo údaje
o hledání, ve kterém se klíčové slovo (spojení) vyskytuje
(rozšířená shoda). Čísla působí celkem věrohodně.
Zajímavá vlastnost je, že v seznamu nejhledanějších dotazů, které
obsahují dané klíčové slovo, jsou klíčová slova jednoho dotazu seřazena
podle abecedy a tečky jsou brány jako dělící znaky, stejně jako
mezery(logicky). Pokud dáte přímo na seznamu vyhledat „www.reality.cz“,
je to stejné, jakoby jste hledali „www reality cz“. Když však zkusíte na
Seznamu vyhledat například „cz reality www“ vyběhnou vám jiné výsledky
než na „www.reality.cz“ a „www reality cz“ (pochopitelně). V tabulce
nejhledanějších dotazů jsou však nelogicky vypsány klíčové fráze
abecedně. Co už. Musel jsem si rýpnout.
Co všichni používají a nikdo o tom nemluví je upravený našeptávač. Našeptávač dříve zobrazoval počty hledání. Potom, čísla hledání přestal zobrazovat, jejich data se však stále posílala. Tato čísla pro mě byla vždy směrodatná. Návod, jak zprovoznit počty hledání v našeptávači naleznete tady nebo tady.
Podobnost čísel v nových statistikách hledání a upraveném našeptávači je celkem velká. To mě utvrzuje v tom, že jsem měl celou dobu relevantní informace o hledání konkrétních klíčových slov. Informace jsou základem SEO.
Když už jsem se tak rozepsal, určitě bych měl zmínit i nástroj pro návrh klíčových slov od Google, který je důležitý nejen pro vaše PPC kampaně, ale může posloužit i jako dobrý nástroj pro SEO. Naleznete ho ve svém účtu AdWords (Správa kampaní / Nástroje / Nástroj pro návrh klíčových slov). Seznam také plánuje vypustit podobný nástroj pro svůj Sklik. Někteří šťastnější už mají k dispozici jeho beta verzi.
Zdroj: http://seo.nawebu.cz/
Napsal Tweety 2. 2. 2008 do SEO
Dovolím si připomínku. Hodnoty z našeptávače nejsou reálná čísla hledanosti. Jinými slovy, ta data se počítají trochu jinak, zatím co statistiky obsahují přesnější čísla. Data v našeptávači slouží „jen“ pro řazení a nelze je porovnávat mezi jednotlivými dotazy.
Komentář od petrox — 2. 3. 2008 @ 2.59