Navigation | Pokročilá propagace webu |

Pokročilá propagace webu


V jednom z předešlých článků jsem psal o tom, jak lehce vydělat peníze „diggováním“ a „stumbleováním“ webů. Nyní bych se na toto téma zaměřil z druhé strany. Jak využít potenciálu sociálních záložkovacích služeb ve prospěch vašeho webu?

Záložkovací služby, jakými jsou například Digg.com či české Linkuj.cz, jsou projekty, které se těší vzrůstající oblibě. Já vám nyní ukážu, jak těchto služeb využít ve prospěch vašeho webu.

Co přinese propagace webové stránky přes linkovací službu?

Především je potřeba zdůraznit, že se nemusí jednat pouze o osobní stránky či weblog. Pomocí linkovacích služeb můžete propagovat i firemní stránky, web cestovní kanceláře nebo třeba internetový obchod. De facto neexistují hranice. Jediné omezení je zaměření komunity dané sociální sítě.

O kvalitě linků, nebo chcete-li záložek, hlasuje rozsáhlá komunita. Ta určuje, které příběhy jsou zajímavé a neměly by ujít pozornosti ostatních uživatelů. Pokud tedy chcete propagovat vaši stránku, je nutné docílit toho, aby uživatelé sami hlasovali, že se jim odkaz líbí.

Digg.com

Situace by mohla vypadat takto: Vlastníte anglicky psaný internetový obchod exportující české zboží (třeba suvenýry). Tím, že vložíte odkaz na vaši titulní stránku obchodu na Digg.com, asi ničeho nedocílíte. Nikdo nebude pro váš link hlasovat, protože české zboží samo o sobě pravděpodobně nikoho na Diggu nezajímá. Pokud však vytvoříte stránku, nebo napíšete příspěvek do blogu, který jste si založili spolu s obchodem, o něčem, co by mohlo komunitu Diggu zajímat, situace se mění. Otázkou zůstává, co konkrétně by mohlo přilákat hlasující.

Na Diggu většinou bodují články typu 10 nej věcí, vtipná videa, vědecké články, články o gadgetech apod. Něco málo jsem o hot tématech Diggu napsal v článku o komunitě Linkuj.cz a Digg.com.

Co bude fungovat? Můžete vytvořit článek o České republice. „What tourists thing about Czech Republic“ s nějakým vtipným obsahem (je tam levně, lidi se rádi oblékají do šedých barev, všechno tam trvá moc dlouho, atd.) nebo „10 things Czech Republic brought to us“ s nějakým žebříčkem toho nejlepšího z Česka (3.místo – Karlův most, 2.místo – Petra Němcová, 1.místo – pivo). Možností je nekonečno. Důležité je, aby byl článek krátký, poutavý a vtipný.

Pokud nechcete nic ponechat náhodě, je potřeba článku zprvu trochu pomoci. Můžete využít služby Subvert&Profit a koupit si pár desítek diggů na začátek. V kombinaci s kvalitním obsahem článku se potom dostanete lehce na první stránku.

Přínos

Přínosem je především obrovský krátkodobý příval uživatelů. Ten bývá tak intenzivní, že dokáže položit i kdejaký server či vyčerpat limit trafficu hostingu na celý měsíc. Samozřejmostí je, že z vašeho zajímavého článku budete odkazovat na zboží, které prodáváte. Návštěvník si článek přečte a třeba i objedná nějaký český suvenýr.

Pokud váš článek bude alespoň trochu k tématu a sem tam v něm a v popisu na Diggu utrousíte klíčová slova, na která optimalizujete, získá váš obchod skvělý relevantní odkaz. Odkaz z autoritativního webu směřující dovnitř vašeho webu. Přínos pro SEO je velký. Z počáteční investice několika desítek dolarů, které utratíte za nákup diggů v Subvert and Profit, můžete v budoucnu profitovat tak, že nakonec vyděláte tisíckrát víc. Nebo taky ne. :-). Všechno záleží na kvalitě článku, troše štěstí a vaší schopnosti proměnit návštěvníky v peníze.

Linkuj.cz

Pokud operujete pouze na česko-slovenském internetu, můžete zkusit propagaci na Linkuj.cz. Tam se obvykle chytí podobné články / videa / obrázky, jako na Diggu. Členská základna je o několik řádů menší, ale v rámci českého internetu je to nejlepší cesta k propagaci přes záložkovací systém. Služba, jako je Subvert&Profit v ČR není. Není ani potřeba. Na titulní stránku se dostanete lehce s alespoň trochu kvalitním obsahem. Například můj minulý článek o komunitě na Linkuj a Diggu se hravě dostal na první stránku a jednu chvíli byl i na prvním místě.

SEO blog a Linkuj.cz

Nadpis a popis

Důležitý je nadpis a krátký popis záložky. Musíte donutit uživatele, aby vám na chvíli darovali svoji pozornost a na odkaz klikli. Dříve jsem zahlédl na Linkuj nějaký odkaz na internetový obchod prodávající DVD. Koho to ale zajímá? Těžko sám o sobě obchod s filmy na Linkuj někoho zaujme. Už nadpis mi zaváněl jako obchodní sdělení a říkal „neklikej na mě“. Je tedy důležité uživatele přivést na vaše stránky a přesvědčit ho, že pro vás bude hlasovat. Sami prozkoumejte, co lidé rádi linkují.

Modelová situace: Chcete propagovat web české cestovní kanceláře nebo stránky prodávající zájezdy například do Egypta. Můžete vytvořit malý vtipný slovníček nejdůležitějších arabských frází („Dám vám za to maximálně 5 egyptských liber.“, „Je mi líto, já mám přítele.“, „Ne, můj mobil není na prodej.“, apod.). Omezuje vás pouze vaše fantazie.

Závěrem

Možností, jak v dnešní době propagovat svoje zboží a služby je mnoho. Internet dává marketérům nové možnosti, většina z nich si však jeho sílu pořádně neuvědomuje. Ti, co se blíže zajímají o SEO, vědí o čem mluvím. Propagace přes sociální služby je potom high level mezi možnostmi propagace na internetu.

UPDATE: Subvert & Profit se řešil i na Webtrhu – tady.

Napsal Tweety 7. 1. 2008 do Internetový marketing, SEO


Propagace přes sociální weby je hodně složitá, přináší obvykle spoustu lidí, ale jenom na chvíli. Rozhodně se na ni nedá spolehnout jako na způsob, co donutí lidi, aby se na web vraceli.

Nebo se pletu?

Komentář od Luke — 14. 1. 2008 @ 20.11

Luku, ta chvile je obvykle mesic, zalezi na tom, jak se zadari. Zpetny odkaz napr. tady http://digg.com/a­ll/popular/365da­ys (GTPR 6) ale neni k zahozeni.

Komentář od Tweety — 14. 1. 2008 @ 22.40

Mohol by si napisat viac takychto clankov, ktore sa venuju e-propagacii firmy. Tento bol velmi dobry, prave som sa zaregistroval na vybrali.sme.sk a rozmyslam o com idem napisat.
dik

Komentář od Ubytovanie — 19. 1. 2008 @ 16.17

Hlavně to u nás nikdo moc špičkově neumí. Tedy, včetně zakomponování do celkového mixu. My se nad tím nyní zamýšlíme a snažíme se to prodat klientům.

Máme pár dobrých nápadů, tak jsem zvědavý. :-)

Je samozřejmě jiná situace u nás a v USA. Tam jsme to dělali lehce, tady to jde mnohem hůře.

Komentář od Robert Němec — 21. 1. 2008 @ 16.01

Ubytovanie: Když začneš používat nějakou normální přezdívku, tak klidně. :-)

Robert Němec: Ahoj Roberte, par nápadů? Něco, co tu nebylo posáno? :-D

Komentář od Tweety — 21. 1. 2008 @ 18.07

Pochybuji… To spíš pan Němec zase dělá chytrého. Zajímaly by mě konkrétní případy, co tedy realizovali v USA. :-)

Komentář od Martin — 31. 1. 2008 @ 2.00

Moc dobrej článek :) pomohl mi. děkuji

Komentář od Tonny — 21. 10. 2008 @ 18.27

A jo málem bych zapoměl.. nepsali jste tady o vybrali.sme.sk :)

Komentář od Tonny — 21. 10. 2008 @ 18.28

Zdravím, článek určitě zajímavý a přínosný, ale faktem je, že české Linkuj zatím bohužel nedosáhlo té mety, kdy pro jednotlivé články „linkuje“ tolik uživatelů, aby se daný odkaz stal pro ostatní zajímavý a relevantní vzhledem k hodnocení od slabé komunity.

Snad jsem to napsal srozumitelně. Ještě jednou – dobrý článek.

Komentář od Martin — 23. 4. 2009 @ 11.03

Dobrý článek. Doufám, že takových bude víc.

Komentář od Milda — 23. 5. 2009 @ 21.53

Dobrý článek,
2Luke – Zadny zpusob nedonuti lidi aby se na web vraceli, krome skutecne kvalitniho obsahu. Jde o to ze clovek se o tvem webu vubec dozvi, a pokud ho neco zaujme, tak je pravdepodobnost ze se vrati.

Komentář od Nik — 1. 10. 2009 @ 22.22

Za zmínku stojí i jiné české linkovací služby jako JAGG.CZ nebo nová propracovanější záložková služba ZALOZ.CZ . Myslím, že linkování může být webům jen přínosem – tak proč ne!!

Komentář od Lumírek — 10. 2. 2010 @ 11.28

Má tahle věc opravdu na českém internetu reálné opodstatnění? Neříkám, že to je silný nástroj v německu nebo americe, ale je skutečně ke zvážení, jakou reálnou hodnotu tyto bookmarky stránkám přinášejí. Nejen z hlediska SEO, ale taky z hlediska přímého provozu.

Komentář od Inizio — 29. 7. 2010 @ 11.44

Na propagaci na sociálních sítích je dobré i likesluzba.cz .

Komentář od kukato — 21. 12. 2012 @ 12.42

Zanechte vzkaz