Navigation | Kvalitní Link Building |

Kvalitní Link Building

Celé SEO stojí a padá na jedné věci a tou je link building (budování zpětných odkazů). Pokud nebudete mít alespoň pár kvalitních zpětných odkazů, nemůžete i s perfektním obsahem čekat, že se budete ve vyhledávačích zobrazovat na nejlepších pozicích. To samozřejmě neplatí tehdy, když je obsah vašeho webu natolik dobrý, že na něj webmasteři či lidé v diskuzích odkazují sami od sebe.

Asi nejlepším místem, kde se dá na českém internetu dělat linkbuilding je Lupa.cz. Proč si to myslím? Lupa má vysoké toolbar ranky. GTPR 6/10 a S-rank 99/100. To jsou celkem slušná čísla, jde tedy předpokládat, že stránka je velmi respektovaná a má vysoký linkjuice.


Lupa.cz SEO

Dále přes 600 tisíc Googlem zaindexovaných stránek, téměř 13 tisíc zpětných odkazů a v řebříčku trafficu od Alexy v horních 10 tisících. Místo, kde by váš zpětný odkaz neměl chybět.

Následující rady berte prosím s nadhledem.

Pokud chcete provozovat link building na Lupě, nejlepší cestou je komentovat v blozích, které jsou na Lupě založeny. Konkrétně v článcích, které byly Lupou vybrány jako kvalitní. To jsou ty, které naleznete na titulní straně Lupa.cz v levém dolním sloupci s nadpisem „Vybráno z blog.lupa.cz“. Komentujte k věci, nespamujte, váš příspěvek musí mít nějakou informační hodnotu. Nezapomeňte si pak do políčka web vložit svoji stránku.

Jestli chcete vaše SEO dovést k dokonalosti, založte si přímo na Lupě vlastní blog. To může každý a trvá to pár minut. Následně začněte psát články na téma počítače či internet, třeba i na téma SEO. Pokud budou vaše posty kvalitní, celkem lehce se dostanou do výběru a odkaz na váš článek se objeví přímo na titulce Lupy. Do článků můžete průběžně vpašovávat svoje odkazy a o kvalitní zpětné linky je postaráno. Tady nebo tady můžete najít příklady článků, které se dostaly do výběru Lupy a obsahují odkazy na projekty autorů. Lupě to vcelku nevadí, což je pro nás publishery dobře. Kdo by nechtěl mít zpětný odkaz na Lupě?

Napsal Tweety 21. 11. 2007 do SEO


Moc se mi nezdá založit linkbuilding na komentování, přeci jen si brzy může člověk vysloužit nálepku komentářový spammer což by pro zákazníka určitě nebylo přínosem :)

Komentář od Ivo — 22. 11. 2007 @ 7.43

Tweety, uvedomujes si ale, ze www.lupa.cz nerovna se blog.lupa.cz? Subdomeny chape Google jako samostatne entiny. Je sice pravda, ze titulni stranka lupa.cz na blogy intenzivne odkazuje, ale kdyz se podivas na ranky blog.lupa.cz, je tam PR5, SRANK 85. Coz nejsou spatna cisla, ale zaroven nic zazracneho. Nehlede na fakt, ze jak lupa.cz, tak blog.lupa.cz jsou pro vetsinu webu mimo topicrank.

Nicmene pres to vse je tva uvaha o autoritativnosti domeny lupa.cz spravna. Znam jednoho byvaleho redaktora Lupy, ktery napsal pres 150 clanku. Pod kazdym clanek mel ve svem infoboxu link na jeden svuj web, ktery si drzi jiz nekolik let PR6 :-)

Komentář od fandor — 27. 11. 2007 @ 15.04

Fandor: Ahoj, mas pravdu, na miste by byl spis vypis vlastnosti u blog.lupa.cz, ale uz samo odkazovani z titulky primo na clanek je celkem lakave.

Co se tyce topicranku, to Seznam provozuje? Obvykle staci odkaz zasadit do odstavce s klicovymi slovy, ktere si prejes a odkaz je pak hodne relevantni. Alespon takove jsou moje poznatky u Seznamu.

Komentář od Tweety — 27. 11. 2007 @ 16.33

U Seznamu je to podle mych zkusenosti taky fuk, ale nikde neni receno, ze s tim neco nebudou delat. Netvrdim, ze je to velka nevyhoda, ale relevantni topicrank je bonus navic :-)

Komentář od fandor — 28. 11. 2007 @ 22.33

Dovolim si poznamecku: cele SEO stoji na linkbuildingu JEN u Google a jinych svetovych SE. Seznam bere obsah jako to hlavni, rekneme tak moc, jako google bere backlinky. Na Seznamu se necha dostat na libovolnou pozici u libovolnych slov pouze diky velmi kvalitnimu obsahu a struktury a provazanosti webu. Pardon, je i vyjimka, napr. nelze predbehnout pevne nastavene odkazy typu SReality :-)

Komentář od Radej Karban — 30. 11. 2007 @ 12.14

To Radej Karban: Zřejmě máte Radku podstatně jiné zkušeosti, než mnoho dalších. Na Seznamu je někdy secsakramentsky složité se dostat na první stránku, natož na první místo, jen díky kvalitnímu obsahu. Naopak, mohu docela s jistotou říct, že u Seznamu platí pravidlo náhody víc než kde jinde. Jsou weby a slova, která při své dost velké konkurenčnosti lze dostat na přední místa i z hodně blbým obsahem a jsou weby a slova, která jsou snad jen dílem štěstí a náhody, neboť, i když mají opravdu dobrý obsah a k tomu i dost dobrých odkazů, tak se na přední místa nechtějí dostat.

Komentář od Pavel Kodýtek — 1. 12. 2007 @ 1.31

Pavle, je to tak, na Seznamu platí „hoď si kostkou“, což ostatně např. pro výběr URL k proindexování dnes potvrdil sám Štěpán na přednášce Seznam Fulltext, viz. poznámky v mém blogu. Docela mě nadchnou některé weby co vybíhají na „reality“, např. ten co tam visí na 2. místě (hned po Srealitách, které jsou tam natvrdo nastavené)..tím myslím že stojí naprosto za nic z pohledu SEO a ono světe div se :) Já jsem před nedávnou dobou odešel z jedné firmy, kde se tvrdošíně jede na tvrdé garance na Seznamu – zaplatí se dopředu peníz a snaží se do velmi krátké doby dostat na 1. stránku či do 5. místa. No a jak to dopadlo? Velmi často se vracejí peníze (resp. měly by se vracet kdyby byly). Takže touhle cestou né, ale hold si nenechali poradit a jedou teď ještě na větší garance než před tím.

Komentář od Radek Karban — 6. 12. 2007 @ 0.59

Zanechte vzkaz